PROJEKT ”U SVIJETU PRIČA”
DJEČJI VRTIĆ „CVRČAK“ KNIN
ODGOJNO OBRAZOVNA SKUPINA
„TRATINČICA“
Odgojiteljice: Zdenka Pelikan, Katarina Vidović
Kroz mjesec knjige kojeg obilježavamo u svojem vrtiću, a na interes same djece započeo je projekt. U našoj sobi obogatili smo centar knjižnice, te uz svakodnevno praćenje i osluškivanje djece priče su postale dio nas. Ovim projektom željeli smo omogućiti djeci razvoj potencijala koja djeca rane dobi imaju, a koje knjiga, slikovnica kao djeci blizak medij potiču i podržavaju, jer već od najranije dobi pokazuju interes za slušanjem priča, listanjem slikovnica, prepričavanjem, pričanjem prema slikopričama i sl.
CILJ:
U odnosu na suvremeni ritam življenja na trenutke smo zadržati vrijeme, umirili ritam i uronili u svijet priča koji je obogatio cijeli djetetov svijet. Kroz neposredni rad s djecom smo od najranije dobi integrirali priču, bajku, basnu i stihove kroz sva odgojno obrazovna područja, te tako utjecali na cjelovit razvoj djeteta uz njegovu aktivnu ulogu, podržavajući prirodu učenja djeteta projektnim pristupom rada.
ZADAĆE:
- poticati razvoj govora i bogaćenje rječnika
- poticati razvoj pamćenja, mišljenja i zaključivanja
- jačati djetetov identitet, te pozitivne osobine ličnosti kroz suradnju, toleranciju, solidarnost, poštivanje i uvažavanja drugih
- jačati bliskost i produbljenje emocionalnih veza s osobom koja priča
- razvijati komunikaciju, postavljanje pitanja, iznošenje mišljenja, pretpostavki
- poticati na prepoznavanje svojih osjećaja i osjećaja drugih
- poticati na razvoj mašte, uživljavanja u ulogu drugog, putem igre i igranja priča
- poticati razumijevanje socijalnih odnosa, prihvaćanje pravila ponašanja, dobra i zla, pravde i nepravde
- poticati zapažanje problemskih situacija, modela ponašanja i posljedice tog ponašanja
- poticati razvoj mašte i kreativnog izražavanja
- razvijati ljubav prema knjizi i poticati samostalno čitanje
ŠTO ZNAMO?
- Znamo da je knjiga, slikovnica od papira, da u njoj se nalaze slova i slike
- Znamo da se priče nalaze u knjižnici
- Znamo da se priče pričaju
ŠTO ŽELIMO ZNATI
- Kako nastaju priče?
- Gdje se mogu pričati priče?
- Kako se pričaju priče?
PLANIRANE AKTIVNOSTI:
- Formiranje centra knjižnice
- Posjet školskoj knjižnici
- Posjet gradskoj knjižnici i učlanjivanje
- Izrada raznih lutki
- Posjet kazališnim predstavama
- Izrada kazališta
- Slikopriče
- Izložba dječjih radova
- Izrada plakata na odabrane teme
- Izrada slikovnica
- Scenski prikaz priča
SAŽETAK NAJZANIMLJIVIJIH AKTIVNOSTI:
- „Knjižnica u sobi“
- „Ispričaj priču “
- „Prijatelji nam pričaju“
- „Igre aplikacijama slova“
- „Posjet školskoj knjižnici“
- „Pričaonica u sobi“
- „I ja želim ispričati priču“
- „Boje nam pričaju“
- „Izrada raznih plakata“
- „Posjet knjižnici“
- „Učlanjivanje u Narodnu knjižnicu“
- „Naše priče“
- „Izrada raznih lutki“
- „Naše kazalište“
- „U posjetu kazališnim predstavama“
- „Dramatizacija priča
- „Tratinčicina putujuća pričaonica“
SURADNJA S RODITELJIMA:
- Putem kutića za roditelje
- Komunikacijskim roditeljskim sastancima
- Sakupljanjem potrebnog pedagoški neoblikovanog materijala i likovnog materijala
- Zajedničkom radionicom, izradom lutki kazališta…
- Izradom zajedničke putujuće priče
- Svakodnevnim razgovorima
SURADNJA SA DRUŠTVENOM ZAJEDNICOM:
- Suradnja sa Narodnom knjižnicom
- Suradnja sa OŠ Domovinske zahvalnosti
TJEK PROVEDBE
Tijekom mjeseca knjige djeca su spontano počela donositi slikovnice, priče, slikopriče, te gotovo svakodnevno inzistirala na pričanju istih.
- Tara:“Teto možeš li čitati praščiće“
- Đurđa:“Ja bih htjela da nam čitaš Pepeljugu“
Prateći dječje zanimanje za priče odlučili smo u dogovoru s djecom suradnički učiti i istraživati o slikovnicama i pričama.
- Marta: „A gdje su priče“
- Luca: „Priče su od papira“
- Anđela: „Nešto u pričama je nacrtano, pa se priča“
- Tea: „Kako se izmišljaju priče”
Kroz svakodnevne slikopriče, priče, slikovnice, koje su djeci bile ponuđene djeca su pričala i bogatila svoj rječnik prema svojim mogućnostima, te su tako nastale razne verzije istih slikopriča, istoimenih priča, slikovnica….
Naša soba postala je bogatija za centar pričaonice u kojem su se djeca svakodnevno družila i suradnički istraživala.
- Anđela: „Kada smo u pričaonici moramo biti tihi, ne smijemo ometati druge.“
- Rita: „Možemo čitati jednu po jednu knjigu.“
- Karla: „Priče moramo paziti, slagati ih na policu.“
Često u našoj sobi boravili su stariji prijatelji iz drugih skupina našeg vrtića, braća i sestre djece iz skupine, te djeca iz OŠ Domovinske zahvalnosti čitajući priče po izboru djece.
- Lara: „Moj brat Kiki voli čitati, baš mi je drago što je pričao priču.“
Kako bi naučili što više o slikovnicama krenuli smo u knjižnicu OŠ Domovinske zahvalnosti koja se nalazi u blizini našeg vrtića.
- Duje Ć.: „Ovdje ima puno priča“
- Luka B.: „Svaka knjiga ima pozivnicu“
U našoj sobi obogatili smo centar knjižnice, a na poticaj djece svako dijete dobilo je svoju iskaznicu. Svakodnevno u knjižnici su se izmjenjivali djeca tokom cijelog dana gdje su nastajale razne priče i simboličke igre. Djeca su knjižnicu obogaćivali i donošenjem svojih priča od kuće koje su postale dio skupine.
- Marta: „Kada želiš knjigu moraš čekati u redu s karticom.“
- Tea: „Molim da vratite knjigu za par dana i drugi žele čitati.“
Često smo s djecom posjećivali razne kazališne predstave, te su djeca svoje viđenje izražavala kroz razne ekspresije likovnih radova , od kojih su nastajale neke nove priče, dječjeg izražaja.
- Duje B.: „Priče pričaju i lutke.“
- Đurđa: „Mogu pričati i glumci.“
Slijedeći dječje interese i usvajajući novine s djecom smo izrađivali razne plakate od njihovih likovnih radova
U suradnji s roditeljima sakupili smo novce kako bi postali članovi Narodne knjižnice Knin, te time jačali vezu između ljubavi prema knjizi od najranije dobi.
- Ester Pia: „U ovoj knjižnici ima jako puno knjiga“
- Duje B.: „Pronaći ćemo neke i za nas“
Djeca su tom prigodom uručila plakat ilustraciju priče „Carevo novo ruho“ kojeg su sami izradili, te je on postao dio dječjeg kutića knjižnice, a time dostupan i široj javnosti.
- Tea: „ Baš mi je drago što imamo našu iskaznicu moći ćemo posuđivati puno priča.“
- Luca: „Bilo mi je lijepo, priče moramo čuvati“
Redovito smo posuđivali razne slikovnice, priče prateći tako dječje interes, ali i nadograđujući se na već stečena znanja.
Na zajedničkom druženju djece, roditelja i odgojitelja suradnički smo izrađivali razne lutke, kazalište za našu sobu…te time obogatili razne stvaralačke sposobnosti djeteta (govor, izražaj, kreativnost, maštu…)
-
-
-
- Rita: „Bilo mi je lijepo kada sam mami pomogla praviti puža i bojala sam kutiju za kazalište“
- Tara: „Meni je bilo lijepo s tatom praviti lutke“
- Luka B.: „Ja i mama smo radili medu za predstavu“
-
-
Svakodnevno djeca su samostalno pričala priče bogatila svoju simboličku igru, te time osnaživala svoje govorno izražavanje, maštovitost i kreativnost.
Za vrijeme Uskrsne i Završne svečanosti djeca su pomoću lutki koje smo napravili na zajedničkom druženju izveli scensko- dramski prikaz predstava „Jaje i pisanica“ i „Što ćemo biti“, te time pokazali bogatstvo stvaralačkog djelovanja pred prijateljima i roditeljima raznih skupina naše ustanove.
Slijedeći dječje interese i potrebu za daljnjim bogaćenjem spoznaje napravili smo „Tratinčicinu putujuću pričaonicu“
U njoj je naša lutka Veselka krenula na putovanje u njihove domove, gdje su nastajale nove neobične priče koje su djeca i roditelji zajednički osmišljavali, a svako bi dijete po povratku u skupinu pokazalo i ispričalo zajedničko druženje iz svoje obitelji.
- Petra: „Jako sam bila sretna što je došla i kod mene“
- Luka M.: „Ja i moja obitelj vodili smo Veselku na piknik“
ŠTO SMO NAUČILI?
Kontinuiranim praćenjem djece u skupini pratili smo usvojene spoznaje s obzirom na zadaće.
listopad 2016. | svibanj 2017. | |
Osnaženost govora ispred skupine |
4 |
23 |
Bogatstvo rječnika |
4 |
ima djelomično nema
14 8 2 |
Tko priča priče |
4 |
zna djelomično ne zna
12 8 5 |
Kako nastaju priče? |
0 |
10 |
Ispričaj priču |
0 |
20 |
Projekt je provođen u suradničkom ozračju prateći interese, potrebe djece i njihovu znatiželju. Planirane aktivnosti provodili smo uz nadogradnju i proširenje istih, a neke od njih nastale su prateći svakodnevne interese djece, te je sama provedba istih proširena na mjesec lipanj.
U tijeku projekta bili su uključeni i roditelji čijom pomoći smo sakupljali pedagoški neoblikovan materijal, prirodne, likovne i slikovne materijale, te razne slikovnice, priče, dječje knjige. Zajedničkim druženjem roditelja, djece i odgojitelja dali su izniman doprinos u provedbi našeg projekta. Komunikaciju s roditeljima provodili smo pomoću kutića za roditelje, putem plakata, dječjih izjava, te svakodnevnim konzultacijama kojom smo ih obavještavali o realizaciji projekta.
Kroz projekt djeca su pokazala toleranciju međusobno uvažavanje, znatiželju kreativnost i maštovitost raznim oblicima izražavanja. Odgojitelji su svakodnevno osluškivali dječje interese, te su im poslužili kao izvor informacija i zajedničkog suradničkog učenja i istraživanja. Projektnim radom potaknuli smo bogaćenje dječjeg rječnika, i senzibilitet djece prema knjizi kao važnom čimbeniku njihovog cijelo životnog odrastanja.