Dvorište po mjeri djece

 

PROJEKT “DVORIŠTE PO MJERI DJECE”

 

 

ODGOJITELJICE: Mara Barić, Dubravka Sušilović

CILJ

  • Osnažiti djecu kako bi aktivno i ravnopravno sudjelovala u uočavanju problema i nedostataka u vrtićkom okruženju, tražila načine rješavanja,povezala vrtić i roditelje i aktivno sudjelovala u realizaciji
  • Osnažiti roditelje kako bi bili ravnopravni partneri u kreiranju i realizaciji vrtićkog okruženja

DIMENZIJE

  • Ljudsko pravna
  • Društvena

KOMPETENCIJE KOJE SU RAZVIJANE KROZ PROJEKT

  • verbalna komunikacija na relaciji dijete-odgojitelj-roditelj
  • poznavanje i zastupanje svojih prava
  • odgovorno ponašanje prema sebi, drugima, sredstvima za rad i igračkama
  • izgrađenost pozitivnih stavova o vrijednosti života i temeljnih humanih vrijednosti (prijateljstvo, dogovor, suradnja, međusobno pomaganje, nenasilje,pravednost)
  • usvajanje pozitivnih osobina ličnosti (samopouzdanje, samopoštovanje,vjera u osobni udio u timskom radu)

OČEKIVANI ISHODI UČENJA (ZA DJECU)

  • dijete zna prepoznati svoje potrebe
  • dijete zna prepoznati potrebe kolektiva(skupine)
  • dijete zna svoja prava i uvažava prava drugih
  • dijete zna svoje odgovornosti
  • dijete zna važnost pojedinca u timskom radu

OČEKIVANI ISHODI UČENJA (ZA RODITELJE)

  • međusobno bolje upoznavanje i povezivanje(roditelji su djece u istoj skupini)
  • mogućnost partnerstva u kreiranju, radu i životu vrtićke skupine

POTICAJ ZA PROJEKT

Područni odjel “Maslačak”i istoimena skupinaima ima svoje dvorište u kojem djeca svakodnevno borave. Nažalost osim igračaka koje smo svakodnevno zajedno iznosili i unosili u dvorištu nismo imali ništa osim zemlje i kamenja.Stolove i stolice smo isto tako zajedno iznosili i unosiliDjeca su znala reći kako nam u dvorištu trebaju stolovi, stolice, tobogan, ljuljačka, kućica, … Razmišljanja djece potaknula su odgojiteljice i sve je dovelo do “ozbiljnog”razgovora u našoj sobi. Sve smo grupirali po pitanjima.

KAKVO JE NAŠE DVORIŠTE SADA?

  • VID: ružno
  • SIMON: nema ničega
  • FRANKO: prazno bez tobogana i ljuljačke
  • ADRIAN: prazno bez stolova i stolica

KAKVO DVORIŠTE ŽELIMO?

  • LINO: golove za nogomet
  • FRANKO: ljuljačke igralište za nogomet
  • SIMON: tobogan, klackalice
  • VID: kucicu

TKO NAM MOŽE POMOĆI?

  • SIMON: moj tata i ja
  • VID: roditelji, moj tata je majstor
  • NIKO: moja mama, moj tata i ja
  • FRANKO: radnici i ja

TKO ĆE RAZGOVARATI S RODITELJIMA?

  • SVI: JA! JA! JA!

TIJEK PROJEKTA:

Djeca što su obećala to su i učinila. Roditelji su svakodnevno u individualnim razgovorima s odgojiteljicama dalj do znanja kako će rado sudjelovati. Kako bi svi bili podjednako informirani dogovorili smo i roditeljski sastanak pod naslovom.

“PARTNERSTVOM I SURADNJOM UREDIMO DJECI DVORIŠTE”

Kako bi pojačao važnost dolaska roditelja Grigo je s predškolcem Adrianom pripremio i svoju pozivnicu.

Svi prisutni roditelji su odmah pitali kako smo to mi,odgojiteljice i djeca, zamislili? Nakon pojašnjenja odgojiteljica bez zadrške su rekli kako su spremni pomoći. Odmah su samoinicijativno obećali:

  • Gospodin Gutić (Karmelin tata): pjesak, mješalica za beton i alat su moja briga.
  • Gospodin Lončar(Markov tata): trupci za stolice su moja briga samo recite hoće li biti dovoljno 15?
  • Gospodin Marijančević (Mijin tata): odmah sutra donosim četiri gume od auta.
  • Gospodin Medaković(Grigorijev tata): ja imam veliku bačvu za stol.
  • Gospodin Duljaj(Andreasov tata): imamo gumu od traktora za pjesak.
  • Gospođa Tica Duljaj(Andreasova mama): ja ću s djecom oslikati betonski dio ograde.
  • Gospodin Vujić(Ivanov tata): djeca su rekla kako žele i kućicu, a to se može napraviti od paleta. Ja mogu donijeti tri.
  • Gospodin Gazibara(Simonov tata): Ja ću napraviti golove za nogomet.
  • Gospođa Anić (Adrianova mama): Moj suprug će dovršiti stolove u radionici kod kuće.

Nakon roditeljskog sastanka smo napisali zahvalnicu roditeljima koji su sudjelovali i zaključke za one koji nisu mogli doći.

Već nakon nekoliko dana stigao je kamion sa stolovima i dizalicom spustio stolove u dvorište.

Jupi stigli stolovi u dvorište a radnike smo počastili kiki bombonima što ih je ugodno iznenadilo.

Nažalost vrijeme nam nije bilo povoljno pa smo morali odgoditi radove. Roditelji nisu zaboravili obećanje, jer su redovito govorili kako će se sve napraviti do proljeća ako ne prije. Djeca su odradila veliki dio posla i nisu dopustila da se zaboravi. Pred Božić smo planirali kreativnu radionicu a kako je vrijeme bilo stabilno nekoliko dana, gospodin Gutić je predložio da u isto vrijeme napravimo dvije radionice. Dok neki rade ukrase u sobi drugi mogu raditi u dvorištu. Za samo dva dana smo sa svima dogovorili i “vanjsku radionicu-akciju”.

Sada imamo makar stolove, stolice i gume za hodanje na veliko veselje svih. Djeca su se osobito veselila gumama a to je pomagalo nekolicini s problemima u slabo razvijenoj motorici. U međuvremenu smo s ravnateljicom dogovorili otvaranje vrata dvorišta kako bi i djeca koja žive u susjedstvu mogla ući u dvorište. Jedna baka je rekla kako nam je zahvalna jer sada može ući, gledati unučicu dok se igra i sjediti

A djeca iz skupine? Svi su bili silno ponosni na roditelje koji su”radili”. Još su više bili ponosni na svoj doprinos i svakodnevno podsjećali kako su kopali vozili pjesak betonirali… Svi su pazili i čuvali stolove i stolice. Tijekom proljeća naša društvena zajednica zahvaljujući ravnateljici vrtića je prepoznala naše porebe i želje djece i odgojiteljica, pa smo uz pomoć vrijednih hrvatskh vojnika obnovili ogradu. Vojnici su popravili ogradu, obojali metalne dijelove veselom žutom i crvenom bojom, a betonski dio prebojali temeljnom bojom.

OSTVARENI ISHODI U ODNOSU NA DJECU

  • djeca su znala prepoznati svoje potrebe
  • djeca su znala prepoznati potrebe svih u skupini kroz raznovrsne prijedloge za mlađe i starije
  • djeca su usvojila svoja prava ali i prava drugih (reći svoje mišljenje, čuti mišljenje drugih, sudjelovati, pregovarati, surađivati)
  • djeca su razvila odgovornost prema sebi, drugima, alatima za rad i igračkama u dvorištu
  • djeca su spoznala kako je važan svaki pojedinac u timskom radu

OSTVARENI ISHODI U ODNOSU NA DRUGE

  • -roditelji su se tijekom rada na projektu međusobno bolje upoznali
  • roditelji su aktivno sudjelovali u kreiranju vrtićkog okruženja
  • roditelji su imali mogućnost vidjeti ponašanje svoje djece u vrtićkim uvjetima

OSTVARENI ISHODI U ODNOSU NA DRUGE

  • ostvarena suradnja s užom društvenom zajednicom-susjedi brinu o spravama u dvorištu u poslijepodnevnim satima
  • ostvarena suradnja s Hrvatskom vojskom

ZAKLJUČAK:

Dobar projekt je onaj koji donosi dobrobit vrtićkoj skupini, ali i društvenoj zajednici. Ovaj projekt skupine “Maslačak” donio je upravo to. Uređeno dvorište služi djeci skupine i svima koji žive u susjedstvu. Vrata vrtićkog dvorišta su ostala otvorena, a susjedi to koriste i paze.

Odgojiteljice: Dubravka Sušilović, Mara Barić

DJEČJI VRTIĆ „CVRČAK“ KNIN
ODGOJNA SKUPINA: „LJUBIČICE“