Od suradnje do partnerstva s roditeljima

 

PROJEKT ”OD SURADNJE DO PARTNERSTVA S RODITELJIMA”

 

ODGOJITELJICE: LJUBICA MILOS, SNJEŽANA SIRIĆ

CILJ: „Partnerskim djelovanjem pridonijeti odgoju djeteta“

ZADAĆE:

  • Omogućiti roditeljima posjete grupi
  • Zajedničko planiranje i donošenje odluka
  • Iskrenu i otvorenu komunikaciju
  • Otvorenu i obostranu razmjenu informacija
  • Međusobnu suglasnost u određivanju ciljeva
  • Poticati volontiranje kroz specifične aktivnosti
  • Pomoć roditeljima u roditeljstvu

UVOD U PROJEKT

Polazak djeteta u dječji vrtić nije samo stresna situacija za dijete već i za roditelja, to je prekretnica za cijelu obitelj, koja iz sigurne okoline dolazi u nepoznatu, iz jedne socijalne sredine u drugu socijalnu sredinu, iz obitelji u vrtić. Javljaju se strahovi u odnosu na skrb, prihvaćenost, hoće li dijete prihvatiti novu sredinu, s toga nam je važna otvorena i iskrena komunikacija. Komunikacija zasnovana na povjerenju, otvorenosti, toleranciji,…

TIJEK PROJEKTA

Skupina „Ljubičice“ na početku pedagoške godine broji 18 djece, od tog broja 13 novoupisane djece. S obzirom na veliki broj novoupisane djece u periodu adaptacije roditeljima je omogućen boravak u skupini sa svojim djetetom. To je djetetu pružilo osjećaj sigurnosti, prihvaćanja, ponosa i zadovoljstva, a roditelj je bolje upoznao organizaciju rada, uvjete u kojima živi i odrasta njihovo dijete.

Neke od izjava roditelja vezane uz adaptaciju:

Marija F.: „Sama spoznaja da moje dijete kreće prvi put sa 1.5 god. U vrtić bila je stresna, kako je vrijeme odmicalo boraveći s njim na prilagodbi strahovala sam da je puno lakše, a Duji puno ljepše u vrtiću s ostalom djecom“

Ana J.: „Hvala tetama što su omogućile boravku roditelja sa svojom djecom u periodu adaptacije“

Djetetova socijalizacija bit će olakšana u koliko je međupovezanost karakterizirana čestom interakcijom i komunikacijom između odgojitelja i roditelja.

U cilju što kvalitetnije suradnje s roditeljima provodimo ugodne, individualne razgovore koji se odnose na djetetove potrebe, praćenje razvoja djeteta kroz dokumentiranje napretka, odstupanja ili promjene u djetetovom razvoju.

Zajedno s roditeljima osmišljavamo plan individualnog pristupa.

Kroz individualne razgovore dolazimo do saznanja koji su za roditelje važni ciljevi koje su postavili za svoje dijete. Potpunijom razmjenom informacija, razmjenom subjektivnih iskustava, izgrađivanjem šire slike o djetetu, u cilju postizanja zajedničkog cjelovitog razumijevanja djeteta. Putem razvojne mape i kroz sva područja razvoja pratimo i procjenjujemo napredak, postignuća, zadovoljavanje potreba i interesa u skladu s dobi. Razvojne mape roditelj pregledava na individualnom razgovoru, na tom razgovoru razmjenjujemo informacije o praćenju djeteta u pojedinim aktivnostima, praćenju karakteristika i ponašanja djeteta kroz sva područja djetetova razvoja.

Za informativni oblik suradnje s roditeljima koristimo „kutić za roditelje“, to je prozor u život naše skupine. Na panou za roditelje nalaze se različite informacije o životu i radu naše skupine, pozivi roditeljima na suradnju, zahvale roditeljima za sudjelovanje u aktivnostima, plakati i fotografije posjeta, svečanosti,….

Na početku pedagoške godine održali smo i komunikacijski roditeljski sastanak s temom: „što se u vrtiću radi“

Cilj roditeljskog sastanka je bio: upoznavanje roditelja sa životom i radom naše skupine“Što se u vrtiću radi“

Cilj roditeljskog sastanka je bio: „Upoznavanje roditelja sa životom i radom naše skupine“

Na roditeljskom sastanku prezentirana je i razvojna mapa te prednosti iste za praćenje i dokumentiranje djetetova napretka

Razvijali smo kreativnost kroz kreativnu radionicu s roditeljima i djecom, s temom „U susret Uskrsu“

Kao pisani oblik komunikacije služi nam „Bilježnica dojmova“ u koju roditelji prema svom nahođenju upisuju svoje dojmove, impresije, pohvale i kritike…

Izjave roditelja:

Duško L.: „Odgojiteljice koje mi od milja zovemo tete, dobile su važnu ulogu u našim životima.“

Ivanka B. : „Žao mi je što zbog posla ne mogu više sudjelovati u programu“

Marija F.: „Roditelji mogu svakodnevno (u dogovoru s odgojiteljem) sudjelovati u druženju i radu s djecom“

Razvijajući partnerske odnose s roditeljima te pružanjem mogućnosti za uključivanje u pojedine segmente rada pružajući im priliku za:

  • volontiranjem u skupini
  • sudjelovanje na kreativnim radionicama
  • organiziranje posjeta na radno mjesto roditelja

razina i kvaliteta uključenosti roditelja u proces odgojno-obrazovnog rada bitan je za cjelovit razvoj djeteta, u kojem roditelj ima aktivnu ulogu i djeci je model.

Izjave roditelja:

Ljubica T.: „ Na danima kruha imala sam priliku i čast biti prisutna u kreativnom radu, bilo je to ugodno druženje i igranje s prekrasnom dječicom, uživala sam u svakoj minuti provedenoj u skupini.“

Tijekom projekta razvila se međusobna suradnja s djecom i roditeljima skupine „Mrvice“. Roditeljima smo pružali raznovrsne prilike za aktivnim sudjelovanjem u aktivnostima.

Mama djevojčice Mile, gđa Marija (učiteljica) u svom razredu organizirala prikupljanje darova za jasličku djecu povodom blagdana „Božića“, te čitanje djeci slikovnica prije dnevnog odmora.

U suradnji s mamom dječaka Duje gđom Anom koja nam je omogućila posjet na njeno radno mjesto „Narodnu knjižnicu Knin“

Lukina mama gđa Duška nam je ponudila pomoć.

Duška L.: „Cijenila sam i do sada rad teta, a s ovom aktivnosti još više, jer one odrađuju svoj posao s puno ljubavi, pažnje… i na njima je velika odgovornost.“

Tijekom godine razvila se suradnja s Lukinim tatom (roditeljem skupine Mrvice) koji je s „Auto školom“ stigao u naše dvorište.

Josip 3g. :“ Naučili smo kako preći preko ceste“

Dorijan 3g.:“I ja sam vouio bicikl isto sam stavio kacigu, kacigu moramo staviti da se ne razbijemo“

Duje S. 2,10:“Sjedili smo u auto sjedalici u autu.“

 

VREDNOVANJE:

Partnerstvo s roditeljima je proces stalne refleksije, ispitivanja, rasprave, evaluacije, temeljili smo ga na iskrenoj i otvorenoj, uvažavajućoj i dvosmjernoj komunikaciji.Kroz komunikaciju gradili smo i povjerenje, iskrenost i ptvprenost.

Partnerskim odnosima postigli smo višestruke dobiti za dijete_

  • uči po modelu
  • zadovoljene su mu potrebe
  • veće povjerenje u prostor
  • usklađenost odgojnih postupaka

Za roditelje:

  • prati razvoj djeteta u vrtiću
  • razvijaju roditeljske vještine
  • primaju pomoć pri odgoju i učenju kod kuće
  • zadovoljni su zbog mogućnosti sudjelovanja po osobnom nahođenju
  • Stvaranju većeg povjerenja u vrtić

Interes roditelja za ovakav vid suradnje je sve veći, 1.2. roditelja se aktivno uključilo u projektnu realizaciju.

Za odgojitelje:

  • Upoznali smo različite stilove roditeljstva
  • Potvrdili se kao kompetentne osobe
  • Bolje razumijemo dijete
  • Bolje razumijemo roditelja
  • Dijelili odgovornost za odgoj djece

Kroz partnerstvo s roditeljima procjenjujemo i kvalitetu vlastitog rada, jačali smo osobnu i profesionalnu kompetenciju

Zajedničkim djelovanjem pridonijeli smo cjelovitoj dobrobiti za svako dijete.

ODGOJITELJICE:

Ljubica Milos
Snježana Sirić