U svijetu priča

PROJEKT ”U SVIJETU PRIČA”

DJEČJI VRTIĆ „CVRČAK“ KNIN
ODGOJNO OBRAZOVNA SKUPINA
„TRATINČICA“

Odgojiteljice: Zdenka Pelikan, Katarina Vidović

Kroz mjesec knjige kojeg obilježavamo u svojem vrtiću, a na interes same djece započeo je projekt. U našoj sobi obogatili smo centar knjižnice, te uz svakodnevno praćenje i osluškivanje djece priče su postale dio nas. Ovim projektom željeli smo omogućiti djeci razvoj potencijala koja djeca rane dobi imaju, a koje knjiga, slikovnica kao djeci blizak medij potiču i podržavaju, jer već od najranije dobi pokazuju interes za slušanjem priča, listanjem slikovnica,  prepričavanjem, pričanjem prema slikopričama i sl.

CILJ: 

U odnosu na suvremeni ritam življenja na trenutke smo zadržati vrijeme, umirili ritam i uronili u svijet priča koji je obogatio cijeli djetetov svijet. Kroz neposredni rad s djecom smo od najranije dobi  integrirali priču, bajku, basnu i stihove kroz sva odgojno obrazovna područja, te tako utjecali na cjelovit razvoj djeteta uz njegovu aktivnu ulogu, podržavajući prirodu učenja djeteta projektnim pristupom rada.

ZADAĆE:

  • poticati razvoj govora i bogaćenje rječnika
  • poticati razvoj pamćenja, mišljenja i zaključivanja
  • jačati djetetov identitet, te  pozitivne osobine ličnosti kroz suradnju, toleranciju, solidarnost, poštivanje i uvažavanja drugih
  • jačati bliskost i produbljenje emocionalnih veza s osobom koja priča
  • razvijati komunikaciju, postavljanje pitanja, iznošenje mišljenja, pretpostavki
  • poticati na prepoznavanje svojih osjećaja i osjećaja drugih
  • poticati na razvoj mašte, uživljavanja u ulogu drugog, putem igre i igranja priča
  • poticati razumijevanje socijalnih odnosa, prihvaćanje pravila ponašanja, dobra i zla, pravde i nepravde
  • poticati zapažanje problemskih situacija, modela ponašanja i posljedice tog ponašanja
  • poticati razvoj mašte i kreativnog izražavanja
  • razvijati ljubav prema knjizi i poticati samostalno čitanje

ŠTO ZNAMO?

  • Znamo da je knjiga, slikovnica od papira, da u njoj se nalaze slova i slike
  • Znamo da se priče nalaze u knjižnici
  • Znamo da se priče pričaju

ŠTO  ŽELIMO ZNATI

  • Kako nastaju priče?
  • Gdje se mogu pričati priče?
  • Kako se pričaju priče?

PLANIRANE AKTIVNOSTI:

  • Formiranje centra knjižnice
  • Posjet školskoj knjižnici
  • Posjet gradskoj knjižnici i učlanjivanje
  • Izrada raznih lutki
  • Posjet kazališnim predstavama
  • Izrada kazališta
  • Slikopriče
  • Izložba dječjih radova
  • Izrada plakata na odabrane teme
  • Izrada slikovnica
  • Scenski prikaz priča

    SAŽETAK NAJZANIMLJIVIJIH AKTIVNOSTI:

  • „Knjižnica u sobi“
  • „Ispričaj priču “
  • „Prijatelji nam pričaju“
  • „Igre aplikacijama slova“
  • „Posjet školskoj knjižnici“
  • „Pričaonica u sobi“
  • „I ja želim ispričati priču“
  • „Boje nam pričaju“
  • „Izrada raznih plakata“
  • „Posjet knjižnici“
  • „Učlanjivanje u Narodnu knjižnicu“
  • „Naše priče“
  • „Izrada raznih lutki“
  • „Naše kazalište“
  • „U posjetu kazališnim predstavama“
  • „Dramatizacija priča
  • „Tratinčicina putujuća pričaonica“

SURADNJA S RODITELJIMA:

  • Putem kutića za roditelje
  • Komunikacijskim roditeljskim sastancima
  • Sakupljanjem potrebnog pedagoški neoblikovanog materijala i likovnog materijala
  • Zajedničkom radionicom, izradom lutki kazališta…
  • Izradom zajedničke putujuće priče
  • Svakodnevnim razgovorima

SURADNJA SA DRUŠTVENOM ZAJEDNICOM:

  • Suradnja sa Narodnom knjižnicom
  • Suradnja sa OŠ Domovinske zahvalnosti

TJEK PROVEDBE

Tijekom mjeseca knjige djeca su spontano počela donositi slikovnice,  priče, slikopriče, te gotovo svakodnevno inzistirala na pričanju istih.

  • Tara:“Teto možeš li čitati praščiće“
  • Đurđa:“Ja bih htjela da nam čitaš Pepeljugu“

Prateći dječje zanimanje za priče odlučili smo u dogovoru s djecom suradnički učiti i istraživati o slikovnicama i pričama.

  • Marta: „A gdje su priče“
  • Luca:  „Priče su od papira“
  • Anđela: „Nešto u pričama je nacrtano, pa se priča“
  • Tea: „Kako se izmišljaju priče”

Kroz svakodnevne  slikopriče, priče, slikovnice, koje su djeci bile ponuđene djeca su pričala i bogatila svoj rječnik prema svojim mogućnostima, te su tako nastale razne verzije istih slikopriča, istoimenih priča, slikovnica….

Naša soba postala je bogatija za centar pričaonice  u kojem su se djeca svakodnevno družila i suradnički istraživala.

  • Anđela: „Kada smo u pričaonici moramo biti tihi, ne smijemo ometati druge.“
  • Rita: „Možemo čitati jednu po jednu knjigu.“
  • Karla: „Priče moramo paziti, slagati ih na policu.“

Često u našoj sobi boravili su stariji prijatelji iz drugih skupina našeg vrtića, braća i sestre djece iz skupine, te djeca iz OŠ Domovinske zahvalnosti čitajući priče po izboru djece.

  • Lara: „Moj brat Kiki voli čitati, baš mi je drago što je pričao priču.“

Kako bi naučili što više o slikovnicama krenuli smo u knjižnicu OŠ Domovinske zahvalnosti koja se nalazi u blizini našeg vrtića.

  • Duje Ć.: „Ovdje ima puno priča“
  • Luka B.: „Svaka knjiga ima pozivnicu“

U našoj sobi obogatili smo centar knjižnice, a na poticaj djece svako dijete dobilo je svoju iskaznicu. Svakodnevno u knjižnici su se izmjenjivali djeca tokom cijelog dana gdje su nastajale razne priče i simboličke igre. Djeca su knjižnicu obogaćivali i  donošenjem svojih priča od kuće koje su postale dio skupine.

  • Marta: „Kada želiš knjigu moraš čekati u redu s karticom.“
  • Tea: „Molim da vratite knjigu za par dana i drugi žele čitati.“

Često smo s djecom posjećivali razne kazališne predstave, te su djeca svoje viđenje izražavala kroz razne ekspresije likovnih radova , od kojih su nastajale neke nove priče, dječjeg izražaja.

  • Duje B.: „Priče pričaju i lutke.“
  • Đurđa: „Mogu pričati i glumci.“

Slijedeći dječje interese i usvajajući novine s djecom smo izrađivali razne plakate od njihovih likovnih radova

U suradnji s roditeljima sakupili smo novce  kako bi postali članovi Narodne knjižnice Knin, te time jačali vezu između ljubavi prema knjizi od najranije dobi.

  • Ester Pia: „U ovoj knjižnici ima jako puno knjiga“
  • Duje B.: „Pronaći ćemo neke i za nas“

Djeca su tom prigodom uručila plakat ilustraciju priče „Carevo novo ruho“ kojeg su sami izradili, te je on postao dio dječjeg kutića knjižnice, a time  dostupan i široj javnosti.

  • Tea: „ Baš mi je drago što imamo našu iskaznicu moći ćemo posuđivati puno priča.“
  • Luca: „Bilo mi je lijepo, priče moramo čuvati“

Redovito smo posuđivali razne slikovnice, priče prateći tako dječje interes, ali i nadograđujući se na već stečena znanja.

Na zajedničkom druženju djece, roditelja i odgojitelja suradnički  smo izrađivali razne lutke, kazalište za našu sobu…te time obogatili  razne stvaralačke sposobnosti djeteta (govor, izražaj, kreativnost, maštu…)

        • Rita: „Bilo mi je lijepo kada sam mami pomogla praviti puža i bojala sam kutiju za kazalište“
        • Tara: „Meni je bilo lijepo s tatom praviti lutke“
        • Luka B.: „Ja i mama smo radili medu za predstavu“

Svakodnevno djeca su samostalno pričala priče bogatila svoju simboličku igru, te time osnaživala svoje govorno izražavanje, maštovitost i kreativnost.

Za vrijeme Uskrsne i Završne svečanosti djeca su pomoću lutki koje smo napravili na zajedničkom druženju izveli scensko- dramski prikaz predstava  „Jaje i pisanica“ i „Što ćemo biti“, te time pokazali bogatstvo stvaralačkog djelovanja pred prijateljima i roditeljima raznih skupina naše ustanove.

Slijedeći dječje interese i potrebu za daljnjim  bogaćenjem spoznaje napravili smo „Tratinčicinu putujuću pričaonicu“

U njoj je naša lutka Veselka krenula na putovanje u njihove domove, gdje su nastajale nove neobične priče koje su djeca i roditelji zajednički osmišljavali, a  svako bi dijete po povratku u skupinu pokazalo i ispričalo zajedničko druženje iz svoje obitelji.

  • Petra: „Jako sam bila sretna što je došla i kod mene“
  • Luka M.: „Ja i moja obitelj vodili smo Veselku na piknik“

ŠTO SMO NAUČILI?

 

Kontinuiranim praćenjem djece u skupini pratili smo usvojene spoznaje s obzirom na zadaće.

 

  listopad 2016. svibanj 2017.
Osnaženost govora ispred skupine  

4

 

23

 

Bogatstvo rječnika

 

4

 ima       djelomično       nema

14             8                 2

 

Tko priča priče

 

4

zna       djelomično       ne zna

12             8                     5

 

Kako nastaju priče?

 

0

 

10

 

Ispričaj priču

 

0

 

20

 

Projekt je provođen u suradničkom ozračju prateći interese, potrebe djece i njihovu znatiželju. Planirane aktivnosti provodili smo uz nadogradnju i proširenje istih, a neke od njih nastale su prateći svakodnevne interese djece, te je sama provedba istih proširena na mjesec lipanj.

U tijeku  projekta bili su uključeni i roditelji čijom pomoći smo sakupljali pedagoški neoblikovan materijal, prirodne, likovne i slikovne materijale, te razne slikovnice, priče, dječje knjige. Zajedničkim druženjem roditelja, djece  i odgojitelja dali su izniman doprinos u provedbi  našeg projekta. Komunikaciju s roditeljima provodili smo pomoću kutića za roditelje, putem plakata, dječjih izjava, te svakodnevnim konzultacijama kojom smo ih obavještavali o realizaciji projekta.

Kroz projekt djeca su pokazala toleranciju međusobno uvažavanje, znatiželju kreativnost i maštovitost raznim oblicima izražavanja. Odgojitelji su svakodnevno osluškivali dječje interese, te su im poslužili kao izvor informacija i zajedničkog suradničkog učenja i istraživanja. Projektnim radom potaknuli smo bogaćenje dječjeg rječnika, i senzibilitet djece prema knjizi kao važnom čimbeniku njihovog cijelo životnog odrastanja.

„Tratinčicina putujuća pričaonica“