AKTIVNOSTI ZA RAD S DJECOM

AKTIVNOSTI ZA RAD S DJECOM

Pripremanje djeteta za školu treba se odvijati kroz igru zato što na taj način dijete uči i usvaja nove spoznaje, razvija psiho-motoričke vještine. Budući da priprema za školu počinje od najranije dobi, igre koje slijede mogu se provoditi s djecom svih uzrasta.

IGRE ZA RAZVOJ PAŽNJE

Zrcalo:

odrasla osoba pokazuje nekoliko jednostavnih pokreta. Dijete ih odmah ponavlja poput odraza u zrcalu, nastojeći pogoditi idući pokret i učiniti ga praktički istodobno s odraslim. Primjeri pokreta: podići ruke, raširiti ruke u strane, okretati se oko sebe, naklon naprijed, čučanj, „letenje“ i dr. Nastojte da dijete ponavlja pokrete gotovo istodobno, odnosno da ih pogađa. To će mu pomoći da razvije koncentraciju, brzinu reakcije i samokontrolu. Osim što pomaže razviti jdetetovu pažnju , ova igra potiče razvoj suosjećanja, odnosno sposobnosti shvaćanja u prihvaćanja druge osobe.

Zabranjeni pokreti:

prije početka igre dogovorite zabranjene pokrete. Primjerice, ne smije se skakati, dodirivati nos i pljeskati dlanovima. Odrasla osoba pokazuje razne pokrete. Dijete ih ponavlja. Ako se radi o zabranjenom pokretu, dijete ga ne ponavlja, nego reagira prema dogovoru (primjerice, smiješi se i kaže: “Nećeš me uloviti!“). Ne pokazujte pokrete, dovoljne su verbalne upute. Primjerice, zabranjeno je rukom dodirivati nos. Zamolite dijete da se uštipne za nos. Obavezno omogućite djetetu da katkad vodi igru. Neka ono naređuje Vama i pokuša Vas nadmudriti. Katkad namjerno izgubite i razveselite dijete pobjedom.

 

Jedan, dva, tri – na mjestu ukoči se ti!:

Dok odrasla osoba govori: „Jedan, dva, tri!“ dijete se slobodno kreće. Čim odrasla osoba kaže: „Na mjestu ukoči se ti!“ dijete se mora ukočiti u pozi u kojoj se u tom trenutku našlo. Kada ponovno počne brojenje, dijete se opet kreće. Djeca ne bi trebala brzo izvršiti naredbu, već mogu ostati u nepomičnom položaju. Ipak, nemojte ih držati u tom položaju više od 10 sekundi. Ako dijete lako svladava ovu igru, možete mijenjati ritam: govoriti „Jedan, dva, tri!“ različitim tempom: jednom sporo, s razvlačenjem riječi pa drugi put brzo.

Kocke:

Svaka strana kocke predstavlja detalj, odnosno dio cjelovite slike. Potrebno je okrenuti svaku kocku odgovarajućom stranom, tako da se složi zadana slika. Možete pomiješati kocke iz nekoliko različitih kompleta (osobito ako su iste veličine). To će učiniti zadatak slaganja slike zahtjevnijim.

IGRE ZA RAZVOJ PAMĆENJA

 

Bajkovita pitanja:

Nakon čitanja bajke dijete treba odgovoriti na pitanja. Postavljajte pitanja o detaljima koji se opisuju u bajci. Primjeri pitanja koja možete postaviti Vašem djetetu: „Koje je boje bila kapa kraljevića Ivana?“, „Što je Mačak u čizmama zamolio seljake koji su radili u polju?“

Što je zamijenilo mjesta?:

Stavite pred dijete niz od nekoliko igračaka. Dijete pažljivo promatra niz i pokušava zapamtiti redoslijed igračaka. Zatim zatvara oči. Odrasla osoba  mijenja mjesta dviju igračaka. Dijete otvara oči. Treba pogoditi koje su igračke zamijenile mjesta. Možete zamijeniti mjesta ne 2, nego 3 ili 4 igračke – to će učiniti zadatak zahtjevnijim, no i izazvat će novo zanimanje za igru.

Što je nestalo?:

Stavite pred dijete niz od nekoliko igračaka. Dijete pažljivo promatra niz i pokušava ga zapamtiti. Zatim zatvara oči. Odrasla osoba uklanja jednu igračku iz niza. Dijete otvara oči i prisjeća se koja se igračka „sakrila“. Ako dijete s lakoćom pamti količinu igračaka koju ste mu predložili, dodajte još 2 ili 3 igračke. Isto tako, ako mu je teško zapamtiti predloženu količinu igračaka, ako ga neuspjeh rastužuje, znači da je broj igračaka prevelik za njega: smanjite ga za 2 do 3 igračke.

Okretalica parova:

Za ovu igru potrebno je 20 kartica s parnim sličicama (deset parova jednakih sličica: 2 jednaka pilića, 2 jednaka mačića, 2 jednake gljive i dr.). Sličice se okreću poleđinom prema gore, miješaju i slažu se u kvadrat 5 x 4. odjednom se otvaraju dvije sličice. Ako se ispostavi da su jednake, dijete ih uzima. Ako nisu, sličice se opet okreću, a red prelazi sljedećem igraču (npr. Vama). Pobjeđuje onaj tko skupi više parova.

 

IGRE ZA RAZVOJ MIŠLJENJA

Tko će više?:

Odaberite neku temu i natječite se tko će imenovati više pojmova/predmeta na tu temu. Primjerene teme koje možete koristiti su: drveće, cvijeće, biljke, stanovnici južnih krajeva, morskih dubina, slatkih voda, zanimanja, sportovi, neživa priroda, prirodne pojave koje se događaju samo u određeno doba godine (u proljeće, jesen, ljeti, zimi). Osim što razvija pojmovno mišljenje, ova igra potiče razvoj pamćenja i proširuje vokabular

Što je suvišno?:

Odrasla osoba izgovara niz od 4 riječi. Jedna riječ je u nizu suvišna. Dijete je treba naći i objasniti zašto misli da je ta riječ suvišna. Ispod su navedeni neki od primjera (suvišna riječ je podcrtana):

  • Svježi sir, pecivo, vrhnje, jogurt
  • Traktor, autobus, tramvaj, vlak
  • Tigar, krokodil, lisica, lav
  • Vaga, sat, budilica, kalendar

Ako je djetetu teško riješiti zadatak oslanjajući se na sluh, ponudite mu odgovarajuće slike.

Pozitivno i negativno:

Odabire se jedan pojam (u pravilu, ljudska radnja ili prirodna pojava) i analizira se što je u njoj pozitivno, a što negativno (dobre i loše strane). Naprimjer, koje su dobre i loše strane zime?

Dobre strane: Božić, snijeg, darovi, Nova godina, zimske radosti (skijanje, sanjkanje i klizanje, grudanje i slično)

Loše strane: mraz, hladnoća, lako širenje virusa, zimska odjeća je vrlo teška i neudobna, može se poskliznuti i pasti na ledu, itd.

Neki od primjera koje možete koristiti su: igrice na računalu, pisanje zadaće, hamburgeri i gume za žvakanje, bavljenje sportom, gledanje televizije.

 

Žabica:

Može se organizirati natjecanje s vremenskim ograničenjem. U 3 minute igrači trebaju zapisati što je moguće više putova žabice prema močvari. Pobjeđuje onaj koji zapiše više putova

IGRE ZA RAZVOJ KREATIVNIH SPOSOBNOSTI

Kakav može biti…

Igrači se natječu imenujući što je moguće više karakteristika predmeta i pojava. Naprimjer, kakav može biti snijeg: bijel, pahuljast, prhak, ljepljiv, svjež, prvi, prljav, čist, otopljen, prošlogodišnji, dubok, jučerašnji, škripav itd. Možete koristiti sljedeće zadatke: Kakav može biti dan?, Kakav može biti čovjek?, Kakvo može biti drvo? i slično.

Što može biti…

Igrači trebaju smisliti što može biti:

  • Veliko i okruglo (npr. sunce, prozor, duplja, dno ogromnog lonca, okrugli trg, kupola, arena cirkusa, itd.)
  • Lagano i pahuljasto (npr. pero, sjemenka maslačka, vata, oblak, snježna pahulja, vuneni konac, itd.)
  • Zeleno i dugačko (krokodil, gušter, lijana, zeleni konac, trava, zeleni remen na torbi, zelena bojica, itd.)

Igrači naizmjence imenuju moguće pojmove. Pobjeđuje onaj tko nađe više odgovarajućih pojmova.

Spajamo točke:

Nacrtajte na papiru nekoliko točaka. Neka ih dijete samo oboji bilo kojim redoslijedom. Pokušajte zajedno s njim pronaći u tim oblicima zanimljive uzorke, siluete predmeta i obrise bajkovitih likova.

Priča od slika:

Rasporedite nasumce po stolu kartice sa slikama poleđinom prema gore. Dijete uzima sličicu. Pretpostavimo da je na njoj nacrtan dupin. U tom slučaju ono počinje priču o dupinu: „Bio jednom dupin“ ili „Jednoga jutra dupin se probudio“, itd. sljedeći igrač uzima novu sličicu i treba nastaviti priču uz pomoć pojma prikazanog na sličici, odnosno riječi koja ga označava. Pretpostavimo da je na sljedećoj sličici nacrtana trava. Bajka se nastavlja: „Dupin je najviše od svega volio doručkovati morsku travu i zato je krenuo u potragu za njom“. Tako uz pomoć slika igrači jedan po jedan nastavljaju priču u kojoj je sve moguće: lonci mogu govoriti i metle mogu letjeti. Tome bajka i služi, naime, da se u njoj događa ono što je u stvarnosti nemoguće. Postavljajte djetetu što je moguće više pitanja, kako bi njegove rečenice bile bogate detaljima. Naprimjer: „Dupin je ogladnio i krenuo je tražiti morsku travu“. Pitajte: „Zašto je krenuo tražiti baš morsku travu, a ne riječnu? Gdje ju je tražio? Raste li tamo samo morska trava ili u njoj žive morski krastavci? I tako dalje.

IGRE ZA RAZVOJ KOMUNIKACIJSKIH VJEŠTINA

Kazalište pantomime:

Jedan igrač pomoću pantomime (gesta bez riječi) pokazuje drugima predmet koji mu je zadao voditelj, a ostali trebaju pogoditi što je to. Naprimjer, ako je zadano glačalo, može se pokazati kako se njime glača odjeća. Ova igra razvija djetetove ekspresivne sposobnosti. U početku treba zadavati predmete čije je radnje lako pokazati (npr. sjekira, pila, čekić i sl.), a zatim možete pokušati davati složenije zadatke (npr. orah, ručnik, grana i sl.).

Tko se kako osjećao?

Pročitajte djetetu sljedeće kratke priče. Neka pokuša pogoditi tko se kako osjećao.

Mama je donijela u vrtić vrlo lijepu lutku. Lea je vidjela lutku i poželjela se njome igrati. Molila je Mateu da joj dopusti malo se igrati lutkom, no ona ju je odbila. Kako se Lea osjećala? (bila je tužna.)

Mama i tata kupili su Ivanu lijepu loptu. Ivan ju je ponio na igralište. Miha je vidio loptu i poželio je igrati se njome. Ivan i Miha počeli su zajedno igrati nogomet. Kako se Ivan osjećao? (bio je veseo što se ima s kim igrati)

Petar je vani šetao. Odjednom je iz jednog dvorišta istrčao ogroman pas i počeo je režati na Petra. Što je Petar osjetio? (strah)

Mihael je za rođendan dobio veliki komplet Lego kocaka o kojem je prije sanjao. Što je Mihael osjetio? (radost)

Ana je šetala i nosila prekrasan svjetlucavi balon, no slučajno ga je ispustila iz ruku i balon je odletio je u zrak. Kako se Ana osjećala? (bila je tužna)

Marko i Slaven su se posvađali i započeli tučnjavu. Što dječaci osjećaju? (ljutnju)

Lana se probudila usred noći. Bio je mrak. Vani je grmjelo, munje su sijevale, a grane obližnjega stabla sudarale su se s prozorskim staklom. Kako se Lana osjećala? (prestrašila se)

Trgovina ljubaznih riječi:

Kupci ulaze u „trgovinu ljubaznih riječi“ i kupuju razne predmete. Kupac treba izgovoriti što je moguće više ljubaznih riječi. Za svaku ljubaznu riječ igrač dobiva 1 bod. Ne smije se ponavljati već izgovorene riječi. Pobjeđuje onaj tko skupi najveći broj bodova. Primjer:

Dobar dan (1bod), oprostite na smetnji (2), pokažite mi, molim vas (3), onu igračku. Budite ljubazni (4), recite mi koliko ona košta. Hvala. (5) Ispričavam se (6), biste li mi još pokazali onu drugu igračku? Ako vam nije teško (7), umotajte obje igračke u ukrasni papir. Najljepše vam se zahvaljujem (8). Koliko sam dužan? Izvolite (9) novac. Doviđenja. (10)

Igrač je skupio 10 bodova.

Obitelj:

Sudionici međusobno raspodjeljuju obiteljske uloge: mama, tata, dijete, baka i dr. glume se razne obiteljske situacije: dijete ide u vrtić, baka je bolesna, došli su gosti, itd. Svatko se ponaša u skladu s logikom svojeg lika. Igre mogu trajati dulje (više od sat vremena). Scenariji postaju složeniji. Djeca nerijetko glume obiteljske razmirice. Bez obzira što se ovom igrom tradicionalno bave djevojčice, dječacima je vrlo važno da sudjeluju u takvim igrama. To ih od djetinjstva poučava brizi za najbliže i pomaže razviti suosjećajnost (upravo u takvim igrama djeca uče shvaćati osjećaje drugih)

Bolnica:

Jedan od sudionika igre „razbolijeva“ se i postaje pacijent. Drugi ga „liječi“: pregledava, propisuje lijekove i dr. Dijalog „liječnik-pacijent“ postaje složeniji. Liječnik pita bolesnika kako se taj osjeća, jesu li mu pomogli lijekovi, što ga boli i dr. Scenarij „liječnik-pacijent“ vrlo je važan za moralan razvoj djetetove osobnosti. U situaciji te igre uloga djeca uče brinuti se za drugoga, razvijaju suosjećajnost, vještinu pružanja podrške i pomaganja drugome u teškom trenutku.

Škola:

Jedan od sudionika preuzima ulogu učitelja. Ostali postaju učenici. Učitelj treba održati zanimljiv nastavni sat. Učenici trebaju biti koncentrirani i pristojni. Igra „Škola“ poučava djecu pravilima ponašanja u školi: oslovljavanju s „gospođa“ ili „gospodin“ po prezimenu, na „Vi“, poštivanju discipline , pravilu „podizanja ruke“ i dr. Formiranje takvih komunikacijskih vještina i osobnih kvaliteta vrlo je važna prilikom pripreme djeteta za školu.

IGRE ZA FORMIRANJE MATEMATIČKIH PREDODŽBI

Krug duginih boja:

Na papiru crtamo krug i dijelimo ga na 6 jednakih dijelova. Svaki dio redom bojimo plavom, crvenom i žutom bojom, ali svaki put jedan dio ostavimo bez boje: plavi, neobojeni, crveni, neobojeni, žuti, neobojeni. Zatim djetetu predlažemo da na preostalim neobojenim dijelovima pomiješa dvije susjedne boje: crvenu i plavu, plavu i žutu, žutu i crvenu. Skrenite djetetovu pažnju na to koje su nove boje pritom nastale. Pitajte zašto se krug zove „Krug duginih boja“?

Složi lik:

Odrasla osoba imenuje geometrijski lik, a dijete ga slaže od štapića. Za prikaz zakrivljenih crta (krug i oval) može se koristiti konopac.

Simetrični likovi:

Koliko-kut?

Što se gdje nalazi?

Igrači se natječu birajući definicije gdje se nalazi pojedini predmet u sobi. Naprimjer, gdje se nalazi vaza? Vaza stoji na stolu, vaza stoji desno od sata, vaza stoji na salveti, vaza stoji ispred zida i slično. Pobjeđuje onaj tko kaže više verzija. Kako bi igra tekla zanimljivije, nasumce na stol stavite nekoliko igračaka i raspravljajte gdje se nalazi jedna od njih.

Doba dana:

Voditelj baca djetetu loptu i postavlja mu sljedeća pitanja:

Kada doručkujemo?

Kada ručamo?

Kada peremo zube?

Kada najčešće gledamo televiziju?

Kada se pripremamo za spavanje?

Dijete lovi loptu i odgovara: „ujutro“, „danju“, „navečer“. Kada mu se postavi pitanje na koje bi trebalo odgovoriti „noću“, dijete treba odbaciti loptu i pretvarati se da je zaspalo. Voditelj tada izgovara: Jutro, dan, večer, noć – sutra opet će nam doć!

Dijete se budi i igra se nastavlja. Ako dijete pogriješi u odgovoru ili uhvati loptu odgovorivši „noću“, uloge se mijenjaju, odnosno dijete postaje voditelj.

Sat s kazaljkama:

Odrasla osoba zadaje vrijeme (naprimjer, 3 sata i 40 minuta), a dijete ga namješta na satu. Zatim odrasli namješta kazaljke na satu, a dijete treba reći koliko vremena sat pokazuje. Poučavajte dijete da se orijentira na satu s dvije kazaljke. Nacrtajte na njemu dva kruga. Vanjski krug je za prikaz sati, a unutarnji krug za prikaz minuta. U unutarnjem krugu iscrtajte svih 60 minuta.

Brojenje u šetnji:

Tijekom šetnje možete predložiti djetetu da izbroji:

  • Stube u hodniku
  • Katove u zgradi
  • Klupe u parku
  • Prozore u kući, itd.

Osim toga, tijekom šetnje mogli biste zamoliti dijete da:

  • Nađe najviše stablo (najniže, stablo s najširim deblom, s najtanjim deblom) u dvorištu
  • Sazna ima li na igralištu više dječaka ili djevojčica, itd.

Matematika s loptom:

Dijete će najbrže ovladati brojenjem udarajući loptom o pod. Kada je brojenje svladano, predložite djetetu da udarajući loptom prebroji dane u tjednu, zatim mjesece. Upute mogu postati zahtjevnije i sastojati se od 4 do 5 uzastopnih radnji: „2 puta udati loptom o pod, zatim učini isto još 3 puta desnom rukom, pljesni dlanovima 2 puta i onda 3 puta baci loptu u zrak.“ Zatim pitajte: „Koliko si puta udario loptom o pod?“ (5 puta)

Što je iza čega?

Djetetu se predlaže da igračke rasporedi sljedećim slijedom:

  • Od najmanje do najveće
  • Od najkraće do najduže
  • Od najuže do najšire
  • Od najviše do najniže
  • Od najdeblje do najtanje

Obratite pažnju na to da mnoge dječje ilustracije sadrže slike objekata koje je moguće uspoređivati. Pitajte dijete što je na toj slici deblje: olovka ili igla; što stoji dalje: konj ili kućica; čega je više: tratinčica ili ribica, i dr.

GOVOR

Uhvati glas:

Odrasla osoba dogovara s djetetom koji glas treba „hvatati“ (z) ili (v) ili dr. Odrasla osoba izgovara riječi a dijete treba pljesnuti dlanovima kada čuje riječ s tim glasom. Učinite zadatak zahtjevnijim tako što ćete umjesto pojedinih riječi čitati djetetu tekst u kojem ono treba „uhvatiti“ riječi sa zadanim glasom u različitim pozicijama u riječi. Djetetova pažnja će se preusmjeravati na sadržaj teksta pa je „hvatanje“ riječi sa zadanim glasom pravi izazov. Taj zadatak dobro uvježbava vještinu raspodjele pažnje

Rime:

Voditelj baca djetetu loptu i izgovara riječi. Dijete lovi loptu i smišlja rimu. Ako ne može brzo smisliti rimu, voditelj izgovara rimu. U tom slučaju uloge se mijenjaju, odnosno dijete postaje voditelj. Ako je dijete već naučilo samostalno smišljati rime, igrajte se s njim izgovarajući bilo koju riječ, uz uvjet da vi možete smisliti rimu za njih

ČITANJE I PISANJE

Riječi koje počinju istim glasom:

Igrači se natječu naizmjence izgovarajući riječi koje počinju zadanim glasom. Pobjeđuje onaj tko je uspio smisliti više riječi. Katkad namjerno popustite djetetu, odnosno namjerno izgubite, kako bi osjetilo da vas može pobijediti. U suprotnom će brzo izgubiti interes za ovu igru. Također, uvedite pravilo koje vrijedi samo za dijete: kadgod zapne, ima pravo zamoliti za pomoć drugog člana obitelji koji će izgovoriti riječ umjesto njega.

Koliko slogova ima riječ?

Dijete plješće dlanovima toliko puta koliko je slogova u riječi. Objasnite djetetu da slogova u riječi ima toliko koliko je samoglasnika. Kako bi se odredio broj slogova može se poslužiti „pravilom brade“. Stavite dlan ispod brade, na maloj udaljenosti, i izgovorite riječ. Slogova je toliko koliko puta brada dodirne dlan.

DUGMIĆI

Podijelite dugmad u dva jednaka kompleta. Od jednog kompleta složite uzorak na papiru. Dijete na svojem listu papira treba složiti jednak uzorak od svojeg kompleta.

Snježne grude i glačala:

Prstići koračaju:

(Preuzeto iz Enciklopedije razvojnih igara za djecu od 3-7 godina, Darija Popov)

Materijale pripremile:

Ana Strunje i Vesna Šimić

 

 

Predškolsko dijete većinu vremena provodi u igri, istražuje svijet i otkriva svoje mogućnosti. Kroz igru dijete uči, razvija se, otkriva sebe i svijet, putem pokušaja i pogreške, eksperimentira s različitim materijalima, zvukovima, sredstvima, istraživačkim i drugim načinima, igranjem uloga. Kroz igru dijete razvija osjećaj sigurnosti, samostalnosti, samokontrole, kompetencije, , razvija vještine na svim područjima ( motoričke, emocionalne, kognitivne, socijalne, govorne vještine).

Postoje igre koje potiču dječji razvoj više od ostalih. To su razvojne igre koje predstavljaju korak na putu djetetovog cjelokupnog razvoja na putu za školu.

GOVORNE AKTIVNOSTI, KOMUNIKACIJSKE VJEŠTINE-GOVOR IZRAŽAVANJA

  • nekoliko prijedloga aktivnosti za razvoj govora

KARTICE SLIKE NA RUŽIČASTOJ , PLAVOJ I ZELENOJ PODLOZI

POTREBAN MATERIJAL: kartice sa sličicama, kutijice

CILJ: obogaćivanje rječnika

TJEK RADA: jednu po jednu sličicu vadimo iz kutije i slažemo na stol jednu ispod druge. Zajedno s djetetom imenujemo, opisujemo sličice. Na kraju pospremamo pribor na mjesto.

Djeci su zanimljive priče u slikama, te ih kroz zajedničko čitanje možete poticati da i oni sami stvaraju svoje priče.

POTICANJE RAZVOJA KREATIVNIH SPOSOBNOSTI-LIKOVNOST KROZ ISTRAŽIVANJE NEOBIČNIH MATERIJALA I TEHNIKA

-potreban materijal (tempere, role od papira, slamke, plastični pribor za jelo i sl) vjerojatno svi imate u kući, ponudite ga djeci  te zajedno s njima uživajte i potičite njihovu maštu i kreativnost

FORMIRANJE MATEMATIČKIH PREDODŽBI, BOJA I OBLIK

Od papira u boji izrežite geometrijske likove koji se razlikuju oblikom i veličinom kao i karton većeg formata sa izrezanim geometrijskim likovima kao na slici. Potičite dijete da imenuje, pravilno razvrstava prema boji i obliku.

Dijete možete potaknuti da ovlada brojevima i brojenjem kroz ovu jednostavnu igru koju možete izraditi sami kod kuće (kao na slikama).

RAZVOJ FINE MOTORIKE

IGRA GRIZOM, KUKURUZNOM KRUPICOM ILI FINIM PJESKOM

POTREBAN MATERIJAL: Kartonska kutija ili šira posuda, grz, kukuruzna krupica ili fini pijesak

CILJ: ovladavanje vještine koordinacije vida, sluha i opipa te razvoj vizualne percepcije

TIJEK IGRE: u pliću posudu ili kartonsku kutiju staviti griz, kukuruznu krupicu ili pijesak. Treba paziti da posuda nema visoke stjenke.

Još nekoliko prijedloga aktivnosti za razvoj fine motorike šake i prstiju (za nizanje možete koristiti sjemenke graha, kukuruza i sl).

Predvježbe pisanja za stariju djecu- potaknite ih na pravilno držanje olovke i povlačenje linija u zadanom smjeru

PRIJEDLOZI IGARA KOJE MOŽETE IGRATI ZAJEDNO S DJECOM  

(Preuzeto iz Velika knjiga igara, PROFIL)

 

ČETIRI ALKE

NAGAZI REP

PRSTEN

OBUVENE STOLICE

Materijale pripremile:

Martina Bilać

Jasna Pokrajčić

Jagoda Štivinović

Ina Kravar