Obavijest roditeljima

POŠTOVANI RODITELJI,

 

Zbog nepredviđenih okolnosti došlo je do prekida rada u našoj Ustanovi. Sam proces pripreme predškolaca za školu (u primarnom programu, kao i u Maloj školi) ostao je nedovršen. Stoga Vam predlažemo da pročitate materijal koji će Vam pomoći u pripremi Vašeg djeteta za školu.

 

SPOSOBNOSTI I VJEŠTINE KOJE DIJETE TREBA POSJEDOVATI PRI UPISU U ŠKOLU

 

  1. SAMOSTALNOST
  • odijevanje, obuvanje, vezanje cipela, jelo, korištenje wc-a
  • snalaženje u komunikaciji s drugima (pozdravljanje, poznavanje pravila ponašanja na ulici, u trgovini i sl., znati kako i od koga potražiti pomoć)
  • snalaženje u prometu
  • radne navike (ima sitna kućna zaduženja)
  1. SOCIOEMOCIONALNA ZRELOST
  • kontrola emocija
  • odgoda zadovoljstva
  • dogovor i suradnja s drugima
  • rješavanje problema bez sukoba
  • poštivanje pravila u igri
  • sigurnost i samopouzdanje
  1. GRAFOMOTORIKA
  • fleksibilnost šake i prstiju, pravilno držanje olovke (odozgo prema dolje; s lijeva na desno)
  • precrtavanje geometrijskih likova (kvadrat, trokut, krug, pravokutnik)
  • napisati svoje ime velikim tiskanim slovima
  1. PROSTORNI I VREMENSKI ODNOSI
  • razumijevanje prostornih odnosa: gore-dolje, ispred-iza, na, u, ispod-iznad
  • razumijevanje vremenskih odnosa: prije-poslije, jutro-podne-večer, prijepodne-poslijepodne, jučer-danas-sutra; poželjno poznavanje dana u tjednu i snalaženje na satu
  1. NUMERIČKO POIMANJE
  • mehaničko brojanje do 20
  • snalaženje u pojmovima: više-manje, oduzmi-dodaj, pojam „skupa“
  • povezivanje broja s količinom
  • uspoređivanje predmeta (duži, veći, širi, uži)
  1. BOJE
  • prepoznavanje i imenovanje osnovnih boja
  1. GOVOR I RJEČNIK
  • pravilno izgovaranje svih glasova
  • pravilno gramatičko izražavanje (jednina, množina, rod i padež)
  • uočavanje i opisivanje sličnosti i razlika (npr. leptir i muha)
  • prepričavanje događaja i priče pravilnim slijedom
  1. PREDČITALAČKE VJEŠTINE
  • PREDUVJET ZA RAZVOJ ČITALAČKIH VJEŠTINA:
  • rastavljanje riječi na glasove i slogove
  • sastavljanje riječi od pojedinih glasova
  • prepoznavanje i imenovanje početnog i završnog glasa
  • prepoznavanje simbola slova i brojki
  1. KONCENTRACIJA
  • zadržavanje na zadatku 15-20 minuta

 

 

Stručni tim vrtića